OK

OK Zrušit

Děkujeme

Zavřít

Správné živiny mohou zmírnit symptomy spojené s menopauzou

Výživa je klíčem k naší tělesné i duševní pohodě, zejména pak v menopauze, která je obdobím plným změn. Dnes již s určitostí víme, že volba vhodných potravin a živin přináší nesporné benefity a pomáhá rovněž zmírnit různé symptomy, s nimiž se můžeme potýkat.

Je to podobně jako u sportu, zdravá váha není jediným přínosem správného a vyváženého jídelníčku. Jídelníček doplněný o suplementy s obsahem mikroživin, vitaminů, antioxidantů minerálů a rostlinných výtažků může v období menopauzy pomoci bojovat proti únavě, zpevnit kosti, posílit svaly a dostat hladinu hormonů opět do rovnováhy. Navíc vám pomůže držet si váhu a zamezí návalům horka a výkyvům nálady.

Užitečné vitaminy a antioxidanty pro období menopauzy

Správné živiny mohou zmírnit symptomy spojené s menopauzou

Zaměřeno na živiny, které mohou zmírnit symptomy spojené s menopauzou

Omega 3 tuky

Mastným kyselinám říkáme také „esenciální“ tuky, protože si je tělo nedokáže vyrobit samo. Mají prospěšný vliv na kůži, naši hmotnost a mozek. Snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění a zánětu a zlepšují náladu. Moderní strava většinou obsahuje příliš velké množství omega 6 tuků, ale nedostatek omega 3 tuků. Cílem je tedy obnovit v naší stravě rovnováhu. Omega 3 mastné tuky jsou obsaženy v rybím oleji, lněném semínku, chia semíncích, vlašských ořeších, kaviáru, tučných rybách, mořských plodech, sójových klíčcích a špenátu.


Bílkoviny

Bez bílkovin bychom neměli svaly, kůži nebo vlasy. Jinými slovy, bílkoviny jsou velmi důležité, a to zejména v tomto životním období, kdy ztrácíme svaly a naše pokožka a vlasy stárnou. Bílkoviny jsou tvořeny řetězci aminokyselin. Abyste tělu zajistili, co potřebuje, konzumujte bílkoviny z různých rostlinných i živočišných zdrojů. Vyzkoušejte mořské plody, bílé drůbeží maso, mléko a sýr, jogurt, vejce nebo sóju. Jde o rychlý zdroj proteinů.

Minerály a další prvky

Vápník a fosfor

Správná rovnováha těchto dvou minerálů je v menopauze nezbytná pro silné a zdravé kosti a zuby. Snadný způsob, jak zvýšit příjem vápníku, je přidat do jídelníčku denně dva až čtyři mléčné výrobky. Vápník je obsažen také v brokolici a luštěninách! Fosfor pak najdete ve fazolích, čočce a ořeších. Jeho zdrojem jsou také celozrnné produkty.

Železo & hořčík

Železo sehrává klíčovou roli při tvorbě červených krvinek, jejichž hlavním úkolem je okysličování organismu. Makrominerální hořčík se podílí na velkém množství chemických procesů v těle, má vliv na spánek, kosti, krevní tlak… Jeho hladina v těle je tudíž zcela zásadní.

Rostlinné výtažky & bylinky

Fytoestrogeny a isoflavony

Rostliny jako pupalka, drmek, sója, chmel a jetel luční mají účinek podobný estrogenu, regulují tak hladinu hormonů a ovlivňují i náladu. Díky vysoké koncentraci fytoestrogenů a isoflavonů jsou vaším přirozeným spojencem. Sója a jetel se doporučují také při osteoporóze. Další rostliny, které se v období menopauzy hojně využívají, jsou ploštičník, ginkgo, ženšen, pepřovník, kozlík, srdečník, rozchodnice, třezalka, meduňka a smldinec chlupatý.

Nezapomeňte, že dávkování musí být přizpůsobeno potřebám konkrétního jedince. Obraťte se prosím na svého lékárníka či výživového poradce.

Náš ikonický přípravek

Novinka

Peri-Menopause <br />Vyplňující liftingový denní krém pro období perimenopauzy

Peri-Menopause
Vyplňující liftingový denní krém pro období perimenopauzy

( 6 recenzí )

VYHLAZUJÍCÍ PÉČE OBNOVUJÍCÍ HUTNOST PLETI - Kontury rtu a očí - obrázek výrobku

VYHLAZUJÍCÍ PÉČE OBNOVUJÍCÍ HUTNOST PLETI - Kontury rtu a očí

Pleť se zdá více vypnutá, vyhlazená a vyplněná.

( 2 recenzí )

Novinka

Peri-Menopause <br />Vyplňující revitalizační noční krém pro období perimenopauzy

Peri-Menopause
Vyplňující revitalizační noční krém pro období perimenopauzy

go to top