OK

OK Zrušit

Děkujeme

Zavřít

Správné živiny mohou zmírnit symptomy spojené s menopauzou

  • Oblíbené

Výživa je klíčem k naší tělesné i duševní pohodě, zejména pak v menopauze, která je obdobím plným změn. Dnes již s určitostí víme, že volba vhodných potravin a živin přináší nesporné benefity a pomáhá rovněž zmírnit různé symptomy, s nimiž se můžeme potýkat.

Je to podobně jako u sportu, zdravá váha není jediným přínosem správného a vyváženého jídelníčku. Jídelníček doplněný o suplementy s obsahem mikroživin, vitaminů, antioxidantů minerálů a rostlinných výtažků může v období menopauzy pomoci bojovat proti únavě, zpevnit kosti, posílit svaly a dostat hladinu hormonů opět do rovnováhy. Navíc vám pomůže držet si váhu a zamezí návalům horka a výkyvům nálady.

Užitečné vitaminy a antioxidanty pro období menopauzy

Správné živiny mohou zmírnit symptomy spojené s menopauzou

Zaměřeno na živiny, které mohou zmírnit symptomy spojené s menopauzou

Omega 3 tuky

Mastným kyselinám říkáme také „esenciální“ tuky, protože si je tělo nedokáže vyrobit samo. Mají prospěšný vliv na kůži, naši hmotnost a mozek. Snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění a zánětu a zlepšují náladu. Moderní strava většinou obsahuje příliš velké množství omega 6 tuků, ale nedostatek omega 3 tuků. Cílem je tedy obnovit v naší stravě rovnováhu. Omega 3 mastné tuky jsou obsaženy v rybím oleji, lněném semínku, chia semíncích, vlašských ořeších, kaviáru, tučných rybách, mořských plodech, sójových klíčcích a špenátu.


Bílkoviny

Bez bílkovin bychom neměli svaly, kůži nebo vlasy. Jinými slovy, bílkoviny jsou velmi důležité, a to zejména v tomto životním období, kdy ztrácíme svaly a naše pokožka a vlasy stárnou. Bílkoviny jsou tvořeny řetězci aminokyselin. Abyste tělu zajistili, co potřebuje, konzumujte bílkoviny z různých rostlinných i živočišných zdrojů. Vyzkoušejte mořské plody, bílé drůbeží maso, mléko a sýr, jogurt, vejce nebo sóju. Jde o rychlý zdroj proteinů.

Minerály a další prvky

Vápník a fosfor

Správná rovnováha těchto dvou minerálů je v menopauze nezbytná pro silné a zdravé kosti a zuby. Snadný způsob, jak zvýšit příjem vápníku, je přidat do jídelníčku denně dva až čtyři mléčné výrobky. Vápník je obsažen také v brokolici a luštěninách! Fosfor pak najdete ve fazolích, čočce a ořeších. Jeho zdrojem jsou také celozrnné produkty.

Železo & hořčík

Železo sehrává klíčovou roli při tvorbě červených krvinek, jejichž hlavním úkolem je okysličování organismu. Makrominerální hořčík se podílí na velkém množství chemických procesů v těle, má vliv na spánek, kosti, krevní tlak… Jeho hladina v těle je tudíž zcela zásadní.

Rostlinné výtažky & bylinky

Fytoestrogeny a isoflavony

Rostliny jako pupalka, drmek, sója, chmel a jetel luční mají účinek podobný estrogenu, regulují tak hladinu hormonů a ovlivňují i náladu. Díky vysoké koncentraci fytoestrogenů a isoflavonů jsou vaším přirozeným spojencem. Sója a jetel se doporučují také při osteoporóze. Další rostliny, které se v období menopauzy hojně využívají, jsou ploštičník, ginkgo, ženšen, pepřovník, kozlík, srdečník, rozchodnice, třezalka, meduňka a smldinec chlupatý.

Nezapomeňte, že dávkování musí být přizpůsobeno potřebám konkrétního jedince. Obraťte se prosím na svého lékárníka či výživového poradce.

Náš ikonický přípravek

  • Best-seller

    Pokroková remodelační péče pro zralou pleť - Normální až smíšená pleť - obrázek výrobku
  • VYHLAZUJÍCÍ PÉČE OBNOVUJÍCÍ HUTNOST PLETI - Kontury rtu a očí - obrázek výrobku

    NEOVADIOL

    VYHLAZUJÍCÍ PÉČE OBNOVUJÍCÍ HUTNOST PLETI - Kontury rtu a očí

    Oční krémy

    Pleť se zdá více vypnutá, vyhlazená a vyplněná.

  • Noční pokroková remodelační péče pro zralou pleť - obrázek výrobku

    NEOVADIOL

    COMPENSATING COMPLEX - Noční pokroková remodelační péče pro zralou pleť

    Noční krémy

    Zlepšuje hutnost, objem a jas pleti pro mladistvější vzhled.

  • Nejčtenější

    Návaly při menopauze: Jak je zmírnit?

    Péče o pleť

    Návaly při menopauze: Jak je zmírnit?

    Klimakterium působí na ženský organismus velice individuálně. Snad nejvíc ze všeho nás trápí psychické výkyvy, návaly horka, v zimních měsících paradoxně víc než v létě, kdy se potí vlastně všichni a rozdíl mezi teplotou organismu a venkovní teplotou není tak velký. Nové studie ukázaly, že návaly horka mohou u žen trvat až sedm let. Jak tyhle nepříjemné projevy snížit na nejmenší možnou míru?

    Přečíst článek

    Menopauza: v jakém věku dochází k této „životní změně“?

    Péče o pleť

    Menopauza: v jakém věku dochází k této „životní změně“?

    Menopauza se objevuje typicky mezi 45. a 55. rokem života. Její začátek se však u každé ženy liší - každá z nás je totiž jedinečná a jednotné pravidlo zde neexistuje.
    Průměrná žena v menopauze dnes má 51 let. Jde nicméně o postupnou hormonální změnu, k níž nedochází přes noc, je to přechod začínající obdobím premenopauzy či perimenopauzy.
    Je pravdou, že většinou na tuto změnu nejsme připravené. Obvykle nastupuje s celou řadou fyzických projevů, které může být obtížné zvládnout. Čím lépe se ale na tuto změnu připravíme, tím lépe jí dokážeme čelit.

    Přečíst článek

    go to top