OK

OK Zrušit

Děkujeme

Zavřít

Správné živiny mohou zmírnit symptomy spojené s menopauzou

Výživa je klíčem k naší tělesné i duševní pohodě, zejména pak v menopauze, která je obdobím plným změn. Dnes již s určitostí víme, že volba vhodných potravin a živin přináší nesporné benefity a pomáhá rovněž zmírnit různé symptomy, s nimiž se můžeme potýkat.

Je to podobně jako u sportu, zdravá váha není jediným přínosem správného a vyváženého jídelníčku. Jídelníček doplněný o suplementy s obsahem mikroživin, vitaminů, antioxidantů minerálů a rostlinných výtažků může v období menopauzy pomoci bojovat proti únavě, zpevnit kosti, posílit svaly a dostat hladinu hormonů opět do rovnováhy. Navíc vám pomůže držet si váhu a zamezí návalům horka a výkyvům nálady.

Užitečné vitaminy a antioxidanty pro období menopauzy

Správné živiny mohou zmírnit symptomy spojené s menopauzou

Zaměřeno na živiny, které mohou zmírnit symptomy spojené s menopauzou

Omega 3 tuky

Mastným kyselinám říkáme také „esenciální“ tuky, protože si je tělo nedokáže vyrobit samo. Mají prospěšný vliv na kůži, naši hmotnost a mozek. Snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění a zánětu a zlepšují náladu. Moderní strava většinou obsahuje příliš velké množství omega 6 tuků, ale nedostatek omega 3 tuků. Cílem je tedy obnovit v naší stravě rovnováhu. Omega 3 mastné tuky jsou obsaženy v rybím oleji, lněném semínku, chia semíncích, vlašských ořeších, kaviáru, tučných rybách, mořských plodech, sójových klíčcích a špenátu.


Bílkoviny

Bez bílkovin bychom neměli svaly, kůži nebo vlasy. Jinými slovy, bílkoviny jsou velmi důležité, a to zejména v tomto životním období, kdy ztrácíme svaly a naše pokožka a vlasy stárnou. Bílkoviny jsou tvořeny řetězci aminokyselin. Abyste tělu zajistili, co potřebuje, konzumujte bílkoviny z různých rostlinných i živočišných zdrojů. Vyzkoušejte mořské plody, bílé drůbeží maso, mléko a sýr, jogurt, vejce nebo sóju. Jde o rychlý zdroj proteinů.

Minerály a další prvky

Vápník a fosfor

Správná rovnováha těchto dvou minerálů je v menopauze nezbytná pro silné a zdravé kosti a zuby. Snadný způsob, jak zvýšit příjem vápníku, je přidat do jídelníčku denně dva až čtyři mléčné výrobky. Vápník je obsažen také v brokolici a luštěninách! Fosfor pak najdete ve fazolích, čočce a ořeších. Jeho zdrojem jsou také celozrnné produkty.

Železo & hořčík

Železo sehrává klíčovou roli při tvorbě červených krvinek, jejichž hlavním úkolem je okysličování organismu. Makrominerální hořčík se podílí na velkém množství chemických procesů v těle, má vliv na spánek, kosti, krevní tlak… Jeho hladina v těle je tudíž zcela zásadní.

Rostlinné výtažky & bylinky

Fytoestrogeny a isoflavony

Rostliny jako pupalka, drmek, sója, chmel a jetel luční mají účinek podobný estrogenu, regulují tak hladinu hormonů a ovlivňují i náladu. Díky vysoké koncentraci fytoestrogenů a isoflavonů jsou vaším přirozeným spojencem. Sója a jetel se doporučují také při osteoporóze. Další rostliny, které se v období menopauzy hojně využívají, jsou ploštičník, ginkgo, ženšen, pepřovník, kozlík, srdečník, rozchodnice, třezalka, meduňka a smldinec chlupatý.

Nezapomeňte, že dávkování musí být přizpůsobeno potřebám konkrétního jedince. Obraťte se prosím na svého lékárníka či výživového poradce.

Náš ikonický přípravek

  • Best-seller

    Pokroková remodelační péče pro zralou pleť - Normální až smíšená pleť - obrázek výrobku
  • VYHLAZUJÍCÍ PÉČE OBNOVUJÍCÍ HUTNOST PLETI - Kontury rtu a očí - obrázek výrobku

    NEOVADIOL

    VYHLAZUJÍCÍ PÉČE OBNOVUJÍCÍ HUTNOST PLETI - Kontury rtu a očí

    Oční krémy

    Pleť se zdá více vypnutá, vyhlazená a vyplněná.

  • Noční pokroková remodelační péče pro zralou pleť - obrázek výrobku

    NEOVADIOL

    COMPENSATING COMPLEX - Noční pokroková remodelační péče pro zralou pleť

    Noční krémy

    Zlepšuje hutnost, objem a jas pleti pro mladistvější vzhled.

  • Nejčtenější

    Návaly při menopauze: Jak je zmírnit?

    Péče o pleť

    Návaly při menopauze: Jak je zmírnit?

    Klimakterium působí na ženský organismus velice individuálně. Snad nejvíc ze všeho nás trápí psychické výkyvy, návaly horka, v zimních měsících paradoxně víc než v létě, kdy se potí vlastně všichni a rozdíl mezi teplotou organismu a venkovní teplotou není tak velký. Nové studie ukázaly, že návaly horka mohou u žen trvat až sedm let. Jak tyhle nepříjemné projevy snížit na nejmenší možnou míru?

    Přečíst článek

    Menopauza: v jakém věku dochází k této „životní změně“?

    Péče o pleť

    Menopauza: v jakém věku dochází k této „životní změně“?

    Menopauza se objevuje typicky mezi 45. a 55. rokem života. Její začátek se však u každé ženy liší - každá z nás je totiž jedinečná a jednotné pravidlo zde neexistuje.
    Průměrná žena v menopauze dnes má 51 let. Jde nicméně o postupnou hormonální změnu, k níž nedochází přes noc, je to přechod začínající obdobím premenopauzy či perimenopauzy.
    Je pravdou, že většinou na tuto změnu nejsme připravené. Obvykle nastupuje s celou řadou fyzických projevů, které může být obtížné zvládnout. Čím lépe se ale na tuto změnu připravíme, tím lépe jí dokážeme čelit.

    Přečíst článek

    go to top

    Skinconsult

    ALGORITMUS DIAGNOSTIKY STÁRNUTÍ PLETI VYVINUTÝ S DERMATOLOGY

    1 minuta
    k analýze
    Vaší pleti

    Udělejte si selfie

    Vyplňte informace o svém profilu

    Získejte doporučení
    pro Vaši pleť na míru

    v_woman.jpg
    Jemné linkyVaše silná stránka
    Vrásky pod očimaVaše priorita
    Ztráta pevnosti
    pleti

    Objevte
    skinconsultai

    circle1circle2circle3circle4