OK

OK Zrušit

Děkujeme

Zavřít

SKINCONSULTAI

Vaše osobní diagnostika stárnutí pleti vyvinutá s dermatology s využitím umělé inteligence.

Vyzkoušet nyní
Skinconsult

Jak bojovat s unavenou pletí: tipy, jak se vyspat do krásy

Věděli jste, že první známky únavy se projeví právě na pleti? Dermatoložka Dr. Nina Roos se s námi podělí o tipy, co dělat a nedělat, když chcete sobě i své pleti zajistit kvalitní noční spánek.

Jak bojovat s unavenou pletí: tipy, jak se vyspat do krásy

Všichni víme, jak důležitou součást zdravého životního stylu představuje spánek – dopřát si kvalitní spánek však často není tak jednoduché, jak bychom si mysleli. Dlouhodobá únava bývá spojována se zdravotními potížemi, od špatného fungování imunitního systému, až po zvýšenou míru stresu a známky předčasného stárnutí.[1]



Důležitost spánkového cyklu

Ve snaze zjistit, kde většina z nás dělá chybu, jsme požádali dermatoložku Dr. Ninu Roos, aby se s námi podělila o své top tipy, jak si zajistit dostatek kvalitního spánku.  Zásadní je podle ní dodržovat spánkový režim. Nina tvrdí: „Důležité je pokusit se během týdne důsledně chodit spát ve stejnou dobu – ano, a to i o víkendu.“ Dodržování tohoto režimu bude tělo motivovat automaticky v noci vypnout během téhož „biologického okna“ a pro vás tak bude mnohem snazší usnout. Jde o proces, kterému říkáme cirkadiánní rytmus.

Zdokonalení rutiny před usínáním

Ložnice by pro vás měla být místem odpočinku – ne další obývák. Možná například nevíte, že naše tělo pro spánek[2] potřebuje určitou teplotu. Zkuste proto nemít během noci v ložnici přetopeno, nesprávná teplota by totiž mohla narušit váš spánkový vzorec. A optimální pokojová teplota? Mezi 16 až 20°C.Modré světlo, jehož zdrojem jsou elektronické přístroje jako tablety a mobilní telefony, může mít také značný vliv na váš cirkadiánní rytmus[3], proto před spaním veškerou techniku vypněte. Nina doporučuje soustředit se raději na váš „spánkový rituál,“ který pomůže tělu relaxovat. „Před iPadem dejte přednost klasickým knihám,“ radí.

I když můžete mít pocit, že sklenička před spaním vás unaví, studie ukázaly, že večerní konzumace alkoholu zvyšuje pravděpodobnost, že se během noci budete budit. Prokázán byl i negativní dopad na spánkovou fázi REM – tu část spánku, kdy dochází k regeneraci organismu.[4] Pleť během noci ztrácí vodu, proto se hodinu až dvě před spaním napijte vody.






[1]Oyetakin, P. et al, ‘Does poor sleep quality affect skin ageing?’ in Clinical and experimental dermatology 40.1 (2015) pp. 17-22 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25266053] [2]Raymann, R.J. et al, ‘Skin deep: enhanced sleep depth by cutaneous temperature manipulation’ in Brain 131 (2008) pp. 500-513 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18192289] [3]Tosini, G. et al, ‘Effects of blue light on the circadian system and eye physiology’ in Molecular vision 22 (2016) pp. 61-72 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4734149/] [4]Ebrahim IO, Shapiro CM, Williams AJ, Fenwick PB. ‘Alcohol and sleep I: effects on normal sleep’ in Alcoholism, clinical and experimental research 37 (2013) pp.539 - 549. [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23347102]

Náš ikonický přípravek

  • Novinka

    Cosmopolitan beauty awards 2019 - 1. místo
    Slow Âge - Noční péče - obrázek výrobku

    SLOW ÂGE

    Slow Âge - Noční péče

    Noční krémy

    Obnovující a okysličující noční péče

  • Nejčtenější

    Buďte během menopauzy v pohodě

    Péče o pleť

    Buďte během menopauzy v pohodě

    Menopauza je důležitý předěl v životě každé ženy. Je to období, kdy dochází k poklesu tvorby hormonů, což může mít u každé ženy jiný důsledek. Ohledně menopauzy existuje řada mýtů a falešných pověr, které mohou mít negativní dopad na vnímání této životní fáze i na samotnou psychiku žen. Proto vám přinášíme rozhovor s psycholožkou a mentální koučkou Kamilou Velkovou, která vám objasní, že není důvod se menopauzy bát.

    Přečíst článek

    Menopauza: v jakém věku dochází k této „životní změně“?

    Péče o pleť

    Menopauza: v jakém věku dochází k této „životní změně“?

    Menopauza se objevuje typicky mezi 45. a 55. rokem života. Její začátek se však u každé ženy liší - každá z nás je totiž jedinečná a jednotné pravidlo zde neexistuje.
    Průměrná žena v menopauze dnes má 51 let. Jde nicméně o postupnou hormonální změnu, k níž nedochází přes noc, je to přechod začínající obdobím premenopauzy či perimenopauzy.
    Je pravdou, že většinou na tuto změnu nejsme připravené. Obvykle nastupuje s celou řadou fyzických projevů, které může být obtížné zvládnout. Čím lépe se ale na tuto změnu připravíme, tím lépe jí dokážeme čelit.

    Přečíst článek

    go to top

    Skinconsult

    ALGORITMUS DIAGNOSTIKY STÁRNUTÍ PLETI VYVINUTÝ S DERMATOLOGY

    1 minuta
    k analýze
    Vaší pleti

    Udělejte si selfie

    Vyplňte informace o svém profilu

    Získejte doporučení
    pro Vaši pleť na míru

    v_woman-2.jpg
    Jemné linkyVaše silná stránka
    Vrásky pod očimaVaše priorita
    Ztráta pevnosti
    pleti

    Objevte
    skinconsultai

    circle1circle2circle3circle4