OK

OK Zrušit

Děkujeme

Zavřít

Stárnutí pleti? Do jídelníčku zařaďte tyto potraviny.

Přemýšleli jste někdy nad tím, že se po šedesátce ke krásné, zářivé pleti můžete projíst? Stárnutí pleti vyžaduje zvláštní pozornost. Dopřejte svému tělu a mysli vzpruhu s radami à la carte.

Stárnutí pleti? Do jídelníčku zařaďte tyto potraviny.

Vyživujte pleť zevnitř

Pokud se zrovna nacházíte v období menopauzy, určitě jste na vašem těle zaznamenaly pár změn – od změn na váze až po sušší pleť. Jak dostat hormony pod kontrolu a získat zpět svou mladistvou rozzářenost? Pro nutriční poradkyni Martine Pellaë recept na krásnou pleť začíná tím, co sníte. „Menopauza s sebou přináší některé významné fyziologické změny,“ říká. „Pokud vhodně upravíte svůj jídelníček, může vám to pomoci kompenzovat určité nedostatky.“ Věděli jste, že po menopauze dochází k poklesu vápníku v těle o 30 procent, zatímco spotřeba vitaminu D se zdvojnásobuje? Pro zdraví vašich kostí tudíž navyšte příjem vápníku v mléčných produktech (sýr, jogurty – i odlehčené verze) a zvyšte i příjem vitaminu D konzumací potravin jako losos, tuňák či mušle. Ve větším množství byste do svého jídelníčku měly zařadit také esenciální mastné kyseliny (omega 3 mastné kyseliny), abyste podpořily svou krásu. „Cílem je vyvážit omega 3 a 6 mastné kyseliny. Velké množství průmyslově zpracovaných výrobků s vysokým obsahem slunečnicového oleje a vedlejších produktů živočišného původu má relativně vyšší hladinu omega 6 kyselin (a to na úkor omega 3),“ varuje Martine Pellaë. „Omezte konzumaci některých z těchto produktů a dejte prostor novým potravinám, které přispějí k zdravější rovnováze!“ Menopauza může ovlivnit také proces regenerace pokožky, což vede k povadání kontur obličeje, mdlému vzhledu a suchosti pleti. „Klinické testy vedené v naší laboratoři ukázaly, že suchá pleť je jedním z nejviditelnějších známek toho, že žena již prošla menopauzou,“ uvádí Florence Benech, mezinárodní ředitelka pro vývoj pleťové péče Vichy. „Jakmile nastane menopauza, pleť utrpí ztrátu 57 % lipidů.“ Chcete tuto ztrátu nějak nahradit? Dopřejte své pleti vyšší příjem esenciálních mastných kyselin pomocí vhodných kosmetických přípravků a změňte svůj jídelníček.

Jídelníček pro zdravou pleť


Kdo má hlad? S tímto menu ještě nikdy neznělo dosažení zdravé pleti tak dobře. Po kterých potravinách byste tedy měly sáhnout, aby se zlepšila kvalita vaší pleti po menopauze? Tady je seznam ingrediencí nezbytných pro vaše zdraví a krásu. Vytiskněte si tento náš seznam a konzumujte bez omezení!

1. Oleje a semínka
Řepkový olej: pro lepší chuť smíchejte s olivovým olejem Lněný olej nebo lněná semínka
Olej z vlašských ořechů, sójový olej, olej z pšeničných klíčků

2. Ryby – tučné i libové
Losos, makrela, sleď, sardinky, tuňák, pstruh, úhoř, ančovička, halibut, kambala, mečoun. Jazyk obecný, treska, mořský ďas, platýs, pražma, okoun, štika, rejnok, mořský pstruh, kambala velká, parmice.

3. Ořechy
Vlašské ořechy, lískové ořechy, mandle, kešu oříšky, pistáciové oříšky.

4. Vejce, drůbež a maso s vysokým obsahem omega 3
Pokud je to možné, zvolte produkty ze zvířat chovaných ve volném výběhu, která jsou krmena trávou, vojtěškou a lněnými semínky.

Náš ikonický přípravek

Novinka

Peri-Menopause <br />Vyplňující liftingový denní krém pro období perimenopauzy

Peri-Menopause
Vyplňující liftingový denní krém pro období perimenopauzy

( 6 recenzí )

Novinka

Post-Menopause <br />Relipidační remodelační denní krém pro období postmenopauzy

Post-Menopause
Relipidační remodelační denní krém pro období postmenopauzy

go to top