NOVINKA Procházením této stránky dáváte souhlas s využíváním souborů Cookies. Pro více informací klikněte zde..

Pokud neoznačíte jinak, počítáme s tím, že s cookies souhlasíte.

Close

OK

OKCancel

Thank you

Close

Jak žít rychle, ale spokojeně

Pomalé životní tempo je skvělé, ale není pro každého.

Pokud se potýkáte s pracovním stresem, hektickým životem v domácnosti nebo se jen snažíte najít si pro sebe denně alespoň pět minut, zvažte naše lifestylové tipy, které budou vyhovovat vašemu životnímu stylu. Z každé minuty tak vytěžíte maximum a nebudete se cítit zavaleni úkoly a povinnostmi. Narážíte-li na stále se opakující problémy a nedokážete-li účinně odolávat stresu, podepíše se to na vašem zdraví, pleti a celkovém psychickém naladění. Práce, děti, rodina, peníze… Starosti (ty každodenní i nevšední) mají různou podobu. A co není fér? Očekávat řešení, které bude fungovat univerzálně a bez výjimky pro všechny ženy. Pokud potřebujete zpomalit a zrelaxovat, je nejprve potřeba uvědomit si, co by ve vašem případě mohlo fungovat. Pokud se jako valná většina z nás někdy cítíte provinile a/nebo vystresovaně kvůli práci, rodině, přátelům nebo svému životnímu stylu, podívejte na náš antistresový manifest a inspirujte se. Konec konců, právě vy jste svou hlavní prioritou.

PĚT PŘIKÁZÁNÍ, JAK ŽÍT SPOKOJENĚ

1 – Respektujte své vnitřní biologické hodiny

Aby vaše tělo dobře fungovalo, je důležité zjistit, zda jste ranní ptáče či sova. Každý z nás má svůj unikátní rytmus, takže kromě dostatečného množství spánku (přes 35 % z nás spí méně než 7 hodin denně) se pokuste vypátrat ideální čas pro aktivity, které máte rádi. Jste sportovní nadšenec? Zkuste si jít zacvičit hned ráno místo toho, abyste šli do tělocvičny až večer po práci. A pokud si každé ráno ve spěchu chystáte oběd, zkuste si jej připravit dopředu už večer, a ráno se ještě chvíli válejte pod peřinou.

2 – Věnujte pozornost svému typu pleti – během celého roku

Jen málo z nás má stejný typ pleti v létě i v zimě, a je proto důležité uspokojovat měnící se potřeby našeho těla v závislosti na ročním období. Pleť, která se v zimě olupuje a tvoří se na ní šupinky, může být v létě naopak mastná a mít sklon k akné. Nezapomeňte sledovat případné změny a přizpůsobit jim svou rutinu péče, bude-li to třeba. Pozornost věnujte zejména sluneční expozici – podle New York Medical Center je totiž stárnutí pleti z více než 80 % způsobeno externími faktory (známé pod označením exposome), mezi něž řadíme i UV záření. Zdravá, rozjasněná pleť je přece synonymem pro účinnou odezvu proti stresu – a přesně tohle povzbuzení potřebujeme.

3 – Abyste žili spokojeně, jezte vyváženě

Vztah k jídlu je klíčovým ukazatelem toho, jak se naše tělo vyrovnává se stresem. Pokud si chceme udržet energii, je zcela zásadní naučit se naslouchat signálům těla. Vyhněte se polednímu poklesu hladiny cukru tak, že budete pít dostatek vody. Dejte si také závazek, že do svého jídelníčku zařadíte více ovoce a zeleniny s vysokým podílem anti-agingových polyfenolů, a to alespoň v jednom jídle denně. Borůvkové smoothie k snídani, křupavý salát k obědu nebo zelenina na páře jako příloha k večeři – je to na vás, ale pro pleť zářící energií je nezbytné, abyste zeleninu a ovoce nezanedbávali.

4 – Dostatečně spěte

Někdo potřebuje sedm, někdo devět hodin spánku, ale jít si lehnout (a vstát) ve správnou dobu a v souladu s našimi vnitřními hodinami těla – viz. přikázání č.1 – je jedna z nejdůležitějších věcí, kterou pro své tělo můžeme udělat. Přes 54 % z nás zažívá pocit nevyspání alespoň jednou týdně. Abyste se proto tomuhle bolestnému pocitu únavy po příchodu do kanceláře vyhnuli, vyzkoušejte tohle: jeden týden každý večer zkuste jít spát o patnáct minut dříve, než byste obvykle šli, ležte v posteli, dokud se vám nepovede zabrat. A ano, máme na mysli i víkendy – věřte nám, budete překypovat energií, že si ani během volných dní nebudete potřebovat poležet déle.

5 – Vyberte si vhodný sport, který bude vyhovovat vašemu životnímu stylu

Když už mluvíme o přikázáních, pojďme si promluvit také o místu jejich uctívání. Vaše tělo je chrám, proto je nutné najít si to správné cvičení, které vám na konci dne pomůže zbavit se stresu. Pokud máte raději pomalejší tempo, bude pro vás skvělou volbou plavání nebo jóga. Pokud jste naopak vyznavačem energického životního stylu, nabije vás třeba CrossFit nebo spinning a vy půjdete domů (nebo ráno do práce) s čistou hlavou – ideální způsob, jak začít nebo zakončit nabitý den. Endorfiny jsou tou nejlepší přírodní drogou.

Nejčtenější

go to top