Užívat si života i během menopauzy? Lékařka radí, jak na to

Máte pocit, že menopauza s sebou přináší jen nepříjemnosti? Je pravda, že zhruba 70 % žen postihne klimakterický syndrom, který zahrnuje tělesné i psychické změny, ale – téměř všechny symptomy se dají řešit. Společně s gynekoložkou Zojou Čurilovou Roháčovou z pražské kliniky Asklepion jsme dali dohromady tipy, jak o sebe pečovat právě v období menopauzy. Jak nastartovat metabolismus, co jíst a jak se starat o duši?

Redakce

Nejčtenější

7 sportů pro období menopauzy

Asi jako většina z nás jste si v průběhu života nějaké sporty už vyzkoušela… Nejdřív vás to uchvátí, pořídíte si vybavení a členství, pak vám do toho prostě vždycky něco vleze a je po pravidelnosti. Je to tak?
Zpočátku vynecháte pár lekcí, potom se z toho stanou měsíce a než se nadějete, už si prostě ani neumíte představit, že byste se do tělocvičny vrátila – často ze strachu, abyste nevypadala trapně. No, děje se to nám všem.
Dobrá předsevzetí snadno opustíte i v důsledku hektického života a nedostatku času. Teď je ale opravdu na čase udržovat se fit a jít vstříc novému, zdravějšímu životnímu stylu, protože vám to pomůže období menopauzy zvládnout.

Přečtěte si více

Menopauza: důležité období, kdy je dobré zbavit se stresu

Menopauza může znamenat konec menstruace, je ale také časem velké změny a může být náročné se jí přizpůsobit.
Přechod s sebou konec konců přináší celou řadu fyzických důsledků a má také znatelný dopad na psychiku, což může vést k úzkosti a stresu.
U jakékoliv změny je potřeba čas adaptovat se na ni. V případě menopauzy a jejího vlivu na psychiku je třeba se o sebe starat a zaujmout pozitivní přístup. A to nejdůležitější: zabránit stresu.

Přečtěte si více