OK

OK Zrušit

Děkujeme

Zavřít

Menopauza: Co se ve vašem těle děje s vápníkem a vitaminem D, když je vám 50?

  • Oblíbené

S věkem se postupně snižuje množství vápníku v organismu. Stále jsou však způsoby, jak vápník v těle udržet nebo jak mu jej dodat. Vezměte si papír a tužku a pište si.

Menopauza: Co se ve vašem těle děje s vápníkem a vitaminem D, když je vám 50?

Nedostatek vápníku má silný dopad na celkové zdraví. Bez vápníku se můžete cítit trochu sklesle a bez energie. Jsou ale způsoby, jak množství vápníku v těle navýšit. Proč to nevyzkoušet a nezkusit, co to udělá? :)

Nedostatek vitaminu D: hlavní důvod poklesu množství vápníku v období menopauzy

Nedostatek vitaminu D je spouštěčem snížené absorpce vápníku v těle, především pak v kostech, kde hrozí riziko fraktur. Ovlivněna však může být i pokožka. Vápník je malý iont, který je pro kůži nepostradatelný, podílí se totiž na správné komunikaci mezi kožními buňkami a zajišťuje, aby fungovaly v harmonii. Nerovnováha vápníku ve svrchní vrstvě kůže mění hladinu pH, pH se u žen s věkem zvyšuje z 5 na 6. 

Vlivem této změny se pokožka stává citlivější a ženy se mohou potýkat s vyrážkami a podrážděním pleti. Pokud již nějakým kožním onemocněním trpíte (např. ekzemémem nebo rosaceou), může dojít ke zhoršení.

Polovina žen v menopauze užívá doplňky stravy s obsahem vápníku. Je však nutné užívat i vitamin D: nechejte si jej zkontrolovat a pořiďte si kapky s vitaminem D!

Hladina pH se ve svrchní vrstvě kůže zvyšuje s věkem. Tento jev dále narušuje funkci kožní bariéry, která je křehčí, náchylnější k alergiím, infekcím a vykazuje nižší schopnost hojení.

K zapamatování

  • Pokles vápníku, když je vám 50, je důsledkem nedostatku vitaminu D. Ten způsobuje, že se vápník do těla nevstřebává tak, jak by měl.
  • Nedostatek vitaminu D a vápníku následně zapříčiňuje další dysfunkce, je tedy lepší začít se suplementací vápníku a vitaminu D co nejdříve.

Nejčtenější

Nákupní seznam pro období menopauzy: přehled vyvážených jídel a vhodných potravin

Slow life

Nákupní seznam pro období menopauzy: přehled vyvážených jídel a vhodných potravin

Během menopauzy mohou některé potraviny zmírnit symptomy jako třeba návaly horka, jiné pokrmy je naopak ještě zhoršují. Vhodné potraviny pomáhají také při obnově pleti a chrání ji před stárnutím. Tento nákupní seznam vytvořený právě pro období menopauzy zahrnuje chutné, zdravé potraviny z celého světa, díky nimž budete vypadat a cítit se skvěle.

Přečíst článek

Menopauza: jak bych se měla stravovat v 50?

PLEŤ & VÝŽIVA

Menopauza: jak bych se měla stravovat v 50?

Váš jídelníček vždy ovlivní vaši pleť i celkové zdraví, a to bez ohledu na věk nebo menopauzu. Pokud budete mít něčeho nedostatek, případně zbytečný nadbytek, odrazí se to na nerovnováze živin, které jsou pro váš organismus zásadní.

Přečíst článek

go to top