getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = CZ Test : 'CZ/'

OK

OKZrušit

Děkujeme

Zavřít
mediacachable:1

Jak bojovat s unavenou pletí: tipy, jak se vyspat do krásy

Jak bojovat s unavenou pletí: tipy, jak se vyspat do krásy
  • favoris

Věděli jste, že první známky únavy se projeví právě na pleti? Dermatoložka Dr. Nina Roos se s námi podělí o tipy, co dělat a nedělat, když chcete sobě i své pleti zajistit kvalitní noční spánek.

Všichni víme, jak důležitou součást zdravého životního stylu představuje spánek – dopřát si kvalitní spánek však často není tak jednoduché, jak bychom si mysleli. Dlouhodobá únava bývá spojována se zdravotními potížemi, od špatného fungování imunitního systému, až po zvýšenou míru stresu a známky předčasného stárnutí.[1]



Důležitost spánkového cyklu

Ve snaze zjistit, kde většina z nás dělá chybu, jsme požádali dermatoložku Dr. Ninu Roos, aby se s námi podělila o své top tipy, jak si zajistit dostatek kvalitního spánku.  Zásadní je podle ní dodržovat spánkový režim. Nina tvrdí: „Důležité je pokusit se během týdne důsledně chodit spát ve stejnou dobu – ano, a to i o víkendu.“ Dodržování tohoto režimu bude tělo motivovat automaticky v noci vypnout během téhož „biologického okna“ a pro vás tak bude mnohem snazší usnout. Jde o proces, kterému říkáme cirkadiánní rytmus.

Zdokonalení rutiny před usínáním

Ložnice by pro vás měla být místem odpočinku – ne další obývák. Možná například nevíte, že naše tělo pro spánek[2] potřebuje určitou teplotu. Zkuste proto nemít během noci v ložnici přetopeno, nesprávná teplota by totiž mohla narušit váš spánkový vzorec. A optimální pokojová teplota? Mezi 16 až 20°C.Modré světlo, jehož zdrojem jsou elektronické přístroje jako tablety a mobilní telefony, může mít také značný vliv na váš cirkadiánní rytmus[3], proto před spaním veškerou techniku vypněte. Nina doporučuje soustředit se raději na váš „spánkový rituál,“ který pomůže tělu relaxovat. „Před iPadem dejte přednost klasickým knihám,“ radí.

I když můžete mít pocit, že sklenička před spaním vás unaví, studie ukázaly, že večerní konzumace alkoholu zvyšuje pravděpodobnost, že se během noci budete budit. Prokázán byl i negativní dopad na spánkovou fázi REM – tu část spánku, kdy dochází k regeneraci organismu.[4] Pleť během noci ztrácí vodu, proto se hodinu až dvě před spaním napijte vody.






[1]Oyetakin, P. et al, ‘Does poor sleep quality affect skin ageing?’ in Clinical and experimental dermatology 40.1 (2015) pp. 17-22 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25266053] [2]Raymann, R.J. et al, ‘Skin deep: enhanced sleep depth by cutaneous temperature manipulation’ in Brain 131 (2008) pp. 500-513 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18192289] [3]Tosini, G. et al, ‘Effects of blue light on the circadian system and eye physiology’ in Molecular vision 22 (2016) pp. 61-72 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4734149/] [4]Ebrahim IO, Shapiro CM, Williams AJ, Fenwick PB. ‘Alcohol and sleep I: effects on normal sleep’ in Alcoholism, clinical and experimental research 37 (2013) pp.539 - 549. [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23347102]

Náš ikonický přípravek

  • Novinka

    Noční péče

    SLOW ÂGE

    Noční péče

    Noční krémy

    Obnovující a okysličující noční péče

  • Nejčtenější

    Novinka hyaluron-booster MINÉRAL 89: Každodenní dávka síly pro vaši pleť

    Mineralizující voda

    Novinka hyaluron-booster MINÉRAL 89: Každodenní dávka síly pro vaši pleť

    Pokožka je hlavní ochrannou bariérou mezi naším tělem a okolním světem. A právě proto bychom měli zajistit, aby byla zdravá a schopná odolávat okolnímu stresu a vlivu dnešního života (exposomu). Laboratoře Vichy v roce 2018 zdolaly další historický mezník a vytvořily péči MINÉRAL 89, která obsahuje 89 % Mineralizující termální vody, kyselinu hyaluronovou a 9 dalších aktivních látek, které posilují přirozenou obranyschopnost pleti.

    Přečíst článek

    Návaly při menopauze: Jak je zmírnit?

    Péče o pleť

    Návaly při menopauze: Jak je zmírnit?

    Klimakterium působí na ženský organismus velice individuálně. Snad nejvíc ze všeho nás trápí psychické výkyvy, návaly horka, v zimních měsících paradoxně víc než v létě, kdy se potí vlastně všichni a rozdíl mezi teplotou organismu a venkovní teplotou není tak velký. Nové studie ukázaly, že návaly horka mohou u žen trvat až sedm let. Jak tyhle nepříjemné projevy snížit na nejmenší možnou míru?

    Přečíst článek

    go to top