NOVINKA Procházením této stránky dáváte souhlas s využíváním souborů Cookies. Pro více informací klikněte zde..

Pokud neoznačíte jinak, počítáme s tím, že s cookies souhlasíte.

Close

OK

OKCancel

Thank you

Close

Losos: zdravé tuky pro vyplnění pleti

Salmon-healthy-fats-for-plump-skin

Pro ty z nás, kdo touží po zářivé a zdravé pleti (takže všichni), by měl být losos na první příčce nákupního seznamu.

Požádali jsme dermatoložku Dr. Ninu Roos a specialistu na výživu Raphaëla Grumana, aby se s námi podělili o své odborné tipy, jak připravit všemi oblíbenou tučnou rybu, a vysvětlili nám, proč je pro krásnou pleť tak zásadní přijímat dostatek omega 3 mastných kyselin.

Dejte si ryby: jak losos pomáhá hydratovat pleť

Dermatoložka Dr. Nina Roos tvrdí, že pro hydrataci pleti je losos jednou z nejúčinnějších přírodních surovin. Podobně jako avokádo jsou tučné ryby jako losos a makrela nabité přirozeně se vyskytujícími mastnými kyselinami včetně omega 3. Tyto mastné kyseliny pomáhají zachovat přirozenou funkci kožní bariéry a maximalizují retenci vody pro více vyplněnou a mladistvěji vypadající pleť. Módní návrhářka Victoria Beckham, která otevřeně hovoří o svém boji s akné, přísahá na lososa jako na způsob, jak zklidnit svou pleť. Losos má relativně málo kalorií a je neuvěřitelně bohatým zdrojem bílkovin, což stimuluje tvorbu kolagenu – ten pleti dodává nejen mladistvý vzhled, ale je zdravý také pro chrupavky a pojivové tkáně uvnitř našeho těla. Skvělými zdroji bílkovin s podobnými benefity pro organismus jsou i další suroviny jako další tučné ryby, ořechy a řepkový olej. Nevíme, jak pro vás, ale pro nás je to rozhodně inspirace – je načase vyhrnout si rukávy a zamířit do kuchyně.

Jak uvařit lososa: čím nižší teplota, tím lepé

Existuje asi milion způsobů, jak připravit lososa, a proto jsme požádali specialistu na výživu Raphaëla Grumana, aby se s námi podělil o své tipy, jak z této neuvěřitelně univerzální suroviny získat co nejvíce. Všichni dobře známe klasický postup pečení lososa v alobalu, ale podle Raphaëla je důležité především sledovat teplotu grilu či trouby. Pro zachování co nejvíce omega 3 mastných kyselin zabalte filet či steak z lososa do alobalu nebo papíru na pečení s trochou oleje a pečte asi 15 minut při nízké teplotě (140°C). Získáte tak vlhké, šťavnaté kousky ryby, které se rozpadnou na vidličce. Pokud lososa budete připravovat při příliš vysoké teplotě, bude tuhý a vysušený s drasticky sníženým množstvím esenciálních mastných kyselin – a to není zrovna ideální výsledek poté, co v kuchyni strávíte přípravou jídla tolik času.

Náš ikonický přípravek

Nejčtenější

go to top