NOVINKA Procházením této stránky dáváte souhlas s využíváním souborů Cookies. Pro více informací klikněte zde..

Pokud neoznačíte jinak, počítáme s tím, že s cookies souhlasíte.

Close

OK

OKCancel

Thank you

Close

Akné a stres: tipy, jak být v klidu a mít vše pod kontrolou

Vědecké studie naznačují, že stres a akné spolu velmi úzce souvisí. Jaký vliv může mít váš životní styl na zdraví vaší pleti? Zjistíte v našem článku.

Jaký vliv má stres na akné?


Kůže je největším orgánem lidského těla, chrání nás před bakteriemi a škodlivými vlivy z okolního prostředí, a je proto dobrým ukazatelem našeho celkového zdravotního stavu. Kromě negativních vnějších faktorů jako je kouř z cigaret nebo znečištění, může mít na stav pleti a zhoršení akné také vliv stres. Existují i studie, které prokázaly spojitost mezi vyšší úrovní stresu a zhoršením projevů akné.[1] Proto ho nesmíme podceňovat.



Tipy, jak zvládat stres i akné

Akné může mít často dopad na to, jak vnímáme sebe sama, a to zejména pokud přetrvává nebo se pravidelně vrací. Tím pak vzniká začarovaný kruh: čím viditelnější jsou projevy akné, tím více trpí naše sebedůvěra. To následně vede k vyšší úrovni vnitřního stresu a dalšímu výsevu akné. Lze ho mít alespoň z části pod kontrolou díky řade Normaderm od Vichy, která je určená přímo pro pleť se sklonem k nedokonalostem.

Ale kromě péče, která je zacílena přímo na problematickou pleť, je třeba mít pod kontrolou i hladinu stresu. V případě zvládání stresu je podle relaxační terapeutky Nathalie Saunier důležité rozlišovat mezi „vnějším stresem“ (úzkost související s prací, stres spojený s rodinným životem) a „vnitřním stresem“, který vzniká v důsledku nízkého sebevědomí či neschopnosti dosáhnout stanovených cílů.

V obou případech můžete využít Nathaliiny tipy, jak pocity stresu alespoň částečně zmírnit. Tip číslo jedna je věnovat pozornost vlastnímu dýchání a to zvláště během období, kdy cítíte velkou úzkost. Pro začátek zavřete oči a soustřeďte se na dýchání, pomalu se zhluboka nadechněte nosem a počítejte do tří a následně během výdechu počítejte do šesti. Pro dlouhodobé uvolnění od stresu je dobré si dělat pravidelné pauzy na pití vody nebo bylinkového čaje. Pomůže vám to uvolnit se od pracovního napětí a prožít den ve větší pohodě.

Mimo práci, doporučujeme především fyzickou aktivitu, která kromě uvolnění od stresu, zajistí i lepší kvalitu spánku. Aktivity jako je jóga, plavání nebo běh, jsou skvělé pro vaše tělo i mysl. Zároveň při nich tělo uvolňuje hormony štěstí!

Sources:
[1] G. Yosipovitch, M. Tang, A.G. Dawn, M. Chen, C.L. Goh, Y. Huak, L. Seng, ‘Study of psychological stress, sebum production and acne vulgaris in adolescents’ in Acta Derm Venereol (2007) 87 (2), pp. 135-9. [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17340019]

Nejčtenější

Péče o pleť

Návaly při menopauze: Jak je zmírnit?

Klimakterium působí na ženský organismus velice individuálně. Snad nejvíc ze všeho nás trápí psychické výkyvy, návaly horka, v zimních měsících paradoxně víc než v létě, kdy se potí vlastně všichni a rozdíl mezi teplotou organismu a venkovní teplotou není tak velký. Nové studie ukázaly, že návaly horka mohou u žen trvat až sedm let. Jak tyhle nepříjemné projevy snížit na nejmenší možnou míru?

Přečíst článek

go to top