NOVINKA Procházením této stránky dáváte souhlas s využíváním souborů Cookies. Pro více informací klikněte zde..

Pokud neoznačíte jinak, počítáme s tím, že s cookies souhlasíte.

Close

OK

OKCancel

Thank you

Close

4 roční období a vypadávání vlasů: jak se mu celoročně vyhnout

S těmito sezónními tipy vás nemusí vypadávání vlasů stresovat a vaše kudrny budou zdravé a plné objemu.

Sezónní vypadávání vlasů je běžný a dočasný typ vypadávání vlasů, setkáváme se s ním hlavně na podzim a na jaře. O normálním výpadku vlasů hovoříme tehdy, ztratíme-li přibližně 50-100 vlasů denně, v některých ročních obdobích však může být výpadek vlasů mnohonásobně vyšší! Nedělejte si starosti: jde o přirozený proces, který zpravidla trvá 4 až 6 týdnů.

Podzim: příprava na chladné počasí

Švédský výzkum publikovaný v Dermatology journal odhalil, že větší vlasový výpadek během podzimu je způsoben zvýšeným růstem vlasů v červenci. K tomuto jevu zřejmě dochází proto, aby nás vlasy v létě chránily před UV zářením. Říjen a listopad jsou pak měsíce, kdy sezónní výpadek vlasů vrcholí. Jakmile zaznamenáte, že vám na konci léta pomalu začínají padat vlasy, je načase nasadit kúru proti vypadávání vlasů. Čím dříve začnete, tím dříve pocítíte rozdíl.

Zima: podpořte zdraví vlasové pokožky

V zimě klesá vzdušná vlhkost, což u většiny mužů a žen vede k vysušování pokožky hlavy. Nejvíce tím trpí kudrnaté vlasy, protože tento typ vlasů na změny klimatických podmínek reaguje nejvíce. Pokud jste na podzim začali s kúrou proti vypadávání vlasů, aplikujte ji i nadále. Aminexil prokazatelně zlepšuje stav vlasové pokožky a ukotvuje kořínek každého vlasu.

Jaro: druhá hlavní sezóna vypadávání vlasů

Vaše vlasy s prodlužujícími se dny potřebují ochranu – studie provedené Lékařským centrem University of Maryland ukazují, že když je světlo, dochází ke snížení produkce melaninu – hormonu, který hraje zásadní roli při zdravé aktivitě folikulu. Když se tělo adaptuje na nové klimatické podmínky, může to ovlivnit celkové zdraví vlasů. Mnoho lidí na jaře užívá doplňky na podporu imunitního systému. Pořiďte si tedy ty s obsahem aminokyselin - aminokyseliny jsou totiž základem keratinového proteinu, kterým je vlas tvořen. Vědci z Harvard University odhalili, že nedostatek proteinů je zásadní faktor podílející se na výpadku vlasů.

Léto: buďte v chládku a užijte si slunce

Někteří tvrdí, že v létě nám vypadávají vlasy proto, aby se naše tělo mohlo snáze ochlazovat. To se však složitě prokazuje, protože než vlasy vypadnou, trvá to přibližně 100 dní – to přestanou růst a vstupují do klidové fáze. Intenzivní sluneční paprsky mohou poškodit nejen pokožku těla, ale mohou podráždit také pokožku hlavy a vysušit vlasové pouzdro. Svou hřívu slunci příliš nevystavujte a pamatujte na její ochranu a také výživu pomocí pečujících masek. Podívejte se, co nabízí řada Dercos.

Náš ikonický přípravek

Nejčtenější

PÉČE O PLEŤ

Návaly při menopauze: Jak je zmírnit?

Klimakterium působí na ženský organismus velice individuálně. Snad nejvíc ze všeho nás trápí psychické výkyvy, návaly horka, v zimních měsících paradoxně víc než v létě, kdy se potí vlastně všichni a rozdíl mezi teplotou organismu a venkovní teplotou není tak velký. Nové studie ukázaly, že návaly horka mohou u žen trvat až sedm let. Jak tyhle nepříjemné projevy snížit na nejmenší možnou míru?

Přečíst článek

ŽIVOTNÍ MOMENTY

Problematická pleť a její vliv na sebevědomí

Rozšířené póry, pupínky, jizvy po akné a nerovnosti. Problematická pleť nemá jen fyzické důsledky, ale především psychické. Jak s nimi bojovat? Přečtěte si inspirativní „doporučení“ životní koučky Kamily Jetmarové, jak si zvednout a udržet sebevědomí.

Přečíst článek

go to top