NOVINKA Procházením této stránky dáváte souhlas s využíváním souborů Cookies. Pro více informací klikněte zde..

Pokud neoznačíte jinak, počítáme s tím, že s cookies souhlasíte.

Close

OK

OKCancel

Thank you

Close

3 barevná jídla, která okopírujte z Instagramu: #Foodspiration

Hledáte trochu té zdravé lifestylové inspirace? Jeden obrázek v některých případech nahradí tisíc slov. Podělíme se vámi o tři nejlepší jídla, která jsme tento týden našli na Instagramu.

Zimní (a jarní, a letní, a podzimní) salát


Díky rukole, červené řepě a batátům je tento salát ideální volbou pro období zimy. Klidně si jej ale upravte a dotvořte bez ohledu na roční období a také podle toho, co u vás zrovna seženete. Mezi ingredience, které prospívají organismu a jsou dostupné po celý rok, patří podle slov výživového poradce Raphaëla Grumana mrkev s vysokým obsahem betakarotenu (ten stojí za jejich jasně oranžovou barvou). Tento pigment se během procesu trávení přeměňuje na vitamin A, který je důležitý pro tvorbu kolagenu.[1] Pro zdravě vypadající pleť je nezbytná také hydratace, proto Raphaël doporučuje do jídelníčku zařadit ovoce a zeleninu s vysokým podílem vody, například vodní meloun nebo celer.

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4032303/

Salát

Spižírnový zachránce: plněná masová batáta


Tento vynikající recept si můžete připravit s sebou na oběd do práce, nebo si jej dopřejte třeba k večeři. Díky batátu je totiž toto jídlo doslova nabité sacharidy s pomalým uvolňováním. Podobně jako mrkev (viz. výše) vděčí batáty za svou jasně oranžovou barvu betakarotenu. Impozantní antioxidační potenciál vitaminu A je navíc umocněn, pokud batát konzumujeme s rozpustnými tuky, proto je tento recept zároveň skvělým způsobem, jak do svého jídelníčku přidat kokosový olej. Další extra body získáte, když si připravíte vlastní domácí rajčatovou omáčku - kupované tomatové omáčky totiž obvykle mívají vyšší obsah cukru. Čerstvá rajčata navíc obsahují velké množství antioxidantu lykopenu, u nějž bylo prokázáno, že zmírňuje negativní účinky spálení od slunce a také působí protizánětlivě.
1]

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3850026/

Batáta

Fantastická ovocná mísa


Tato ovocná mísa je skvělou volbou pro večer s kamarádkami. Chutná stejně výborně, jak vypadá (pokud to umíte s nožem!). Chcete-li mít prozářenou a jasnou pleť, Raphaël doporučuje mango – ano, uhádli jste – z důvodu vysokého obsahu betakarotenu. Hrozny pak obsahují velké množství antioxidantů, které pomáhají bojovat proti poškození expozomu vlivem znečištění, UV záření a kouření. Kiwi někdy bývá opomíjeno, ale možná vás překvapí, že tohle ovoce obsahuje mnohem více vitaminu C (je klíčový pro syntézu kolagenu) než třeba pomeranče. Vypadá to, že jste opravdu to, co jíte!
[3] [4]

[3] https://draxe.com/top-10-vitamin-c-foods/
[4] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3673383/

Ovoce

Nejčtenější

go to top