NOVINKA Procházením této stránky dáváte souhlas s využíváním souborů Cookies. Pro více informací klikněte zde..

Pokud neoznačíte jinak, počítáme s tím, že s cookies souhlasíte.

Close

OK

OKCancel

Thank you

Close

10 tipů, jak se dobře vyspat a probudit se se zářivou pletí

Nespavost, bezesné noci, brzké ranní vstávání – nedostatek kvalitního spánku se může projevit i v obličeji a známky únavy pak může schovat jen pořádná vrstva make-upu. Jak tedy zlepšit kvalitu spánku, abyste se probudila se svěží, omlazenou pletí? Tady je 10 tipů pro zlepšení vašeho spánku:

1. Buďte aktivní

Pokud poslední dobou trávíte spoustu času u svého pracovního stolu nebo pociťujete přílišnou úzkost, je možná nasnadě vyzkoušet poctivý trénink. Běžte si zaběhat nebo vyzkoušejte nějakou hodinu ve fitku – to vaše tělo opravdu připraví na spánek. Vyhněte se ale sportovním aktivitám po sedmé hodině večer, velká fyzická zátěž totiž zvyšuje vaši tělesnou teplotu a vaše tělo ke spánku potřebuje spíše nižší teplotu. Není tedy náhoda, že během noci často vystrkujete nohu zpod pokrývky!

2. Večer jezte lehká jídla

Večer raději vynechejte jídla s vydatnými omáčkami a maso. Vaše tělo bude muset vyprodukovat více energie, aby tyto pokrmy strávilo, a vám se bude hůř usínat.

3. Dejte si relaxační sprchu

Vlažná nebo chladná sprcha pomůže snížit vaši tělesnou teplotu a postupně vás připraví na spánek. Horká sprcha je naopak nejlepší ráno, aby se postupně probudily ztuhlé svaly.

4. Dodržujte režim

Průměrný dospělý jedinec potřebuje spát denně 6 až 9 hodin, aby se cítil svěže a odpočatě. Pokuste se stanovit si pravidelný spánkový režim, abyste si nenarušili své cirkadiánní cykly - přirozené 24hodinové biologické rytmy, jež umožňují pleti regenerovat se a obnovit v průběhu noci.

5. Pořiďte si dobrou matraci

Na dobrý spánek se můžete připravit jakkoli dobře, ale pokud máte nepohodlnou matraci, je jasné, že se ráno probudíte s bolestí v zádech. Dobrá matrace vydrží asi kolem 10 let, takže pokud tu svoji máte déle, zvažte koupi nové.

6. Nalaďte se na spánek

Pokud máte v ložnici moc horko, budete se celou noc převalovat. Teplotu v místnosti nastavte na 18 °C a pokuste se vytvořit si klidnou, mírumilovnou atmosféru. Právě tak budete moci po náročném dni opravdu vypnout.

7. Zhasněte a vytvořte si tmu

Vytvořte si v ložnici co největší tmu, aby se v těle stimulovala produkce spánkového hormonu melaninu. Nezapomeňte vypnout všechny zdroje světla jako počítač, televizi a všechna blikající zelená a červená LED světla. I telefon si nabijte jinde!

8. Vytvořte si večerní rituál

Dobrá knížka, masáž, uklidňující vůně – všechny tyto malé rituály vám pomohou přeměnit usínání na příjemný zážitek. Pokud je navíc zařadíte do svého života dostatečně brzy, buďte si jistí, že budete spát jako miminko bez ohledu na to, kde budete.

9. Relaxujte a zbavte se napětí

Nemůžete usnout nebo se v noci budíte kvůli negativním myšlenkám, úzkosti a neustálému přemýšlení? Pocit klidu při usínání vám mohou pomoci navodit techniky jako vizualizace, hluboké dýchání a meditace.

10. Probuďte se svěží a odpočatí

Nejlepším způsobem, jak zjistit, že jste v noci spali kvalitním, regeneračním spánkem je uvědomit si, jak se cítíte po probuzení. A další test? Měli byste prospat 90 % času stráveného v posteli. V každém případě byste se po dobrém nočním spánku měli vzbudit svěží a připraveni čelit nadcházejícímu dni!

Náš ikonický přípravek

  • 6380SUPREME NOČNÍ4.983LIFTACTIVFACE CARENoční krémyPéče proti stárnutí pleti
    SUPREME NOČNÍ
  • 17876NIGHT COMPENSATING COMPLEX
    Noční pokroková remodelační péče pro zralou pleť
    00NEOVADIOLFACE CARENoční krémySpecifická péče na obličej
    NIGHT COMPENSATING COMPLEX Noční pokroková remodelační péče pro zralou pleť
  • Nejčtenější

    go to top